Пояснительная записка к рабочей программе

 

 

 

Принципы обучения:

 

·        Коммуникативная направленность;

·        Дифференцированный и интегрированный подход к обучению всем аспектам языка и видам речевой деятельности;

·        Воспитывающее обучение;

·        Сознательность в овладении материалом;

·        Активность и широкое использование всех видов языковой и неязыковой наглядности;

·        Избыточность материала.

 

Задачи обучения:

 

1.      Продолжение обучения чтению как виду речевой деятельности, т.е. стимулирование целенаправленного поиска нужной информации из печатного текста.

2.      Продолжение обучения монологической и диалогической речи на более творческой основе.

3.      Продолжение обучения письму на основе большей самостоятельности учащихся.

 

Тематическое планирование к УМК  скорректировано  с учётом недельной часовой нагрузки на предмет (три часа в неделю), вместо рекомендованного количества для школ с углублённым изучением. Сокращение объёма производилось за счёт сокращения  объёма уроков домашнего чтения  и самостоятельного выполнения упражнений  в рабочей тетради, входящей в комплект УМК.

Программа скорректирована на основании решения ШМО от  26.08.04г., на котором было принято решения об использовании  УМК для 7 классов, а второй части – для 8 классов  (фактически  учебник одного года разделён на два года изучения). Решение принято на основании сокращения количества недельных часов изучения английского языка до  двух, вместо четырёх

 

 

 

 

 

 

 

5 класс I четверть (27 уроков)

 

Тема

Учебная ситуация

Понимание

Говорение

Буквы

Контроль

1.      Давайте познакомимся (сентябрь)

 

7 часов

1.Визитная карточка

2. На фестивале

What is your name? What is his/her name? Where are you from?

Where is he/she from?

How are you?

How old is he/she?

My, name, is, his, her, what, your, I, am, from, America, Russia, Africa, Great Britain, he, she, hi, by, where, you, are, please, how, thanks, hello

My name is …His/Her name is …

What is your (his, her, my) name? I’m from He/She is from …

Where are you from? (Where is he/she from?)How are you? I’m fine, thanks. (He/she is fine)

Mm Nn Ss Ll Ff Bb Dd Pp Cc Tt

1.      Диктант по буквам и звукам

2.      Составление диалога «Знакомство»

3.      Ответы на вопросы учителя.

2.      Семья (сентябрь-октябрь)

 

10 часов

1.      Рассказ о своей семье

2.      Описание семьи друга

3.      Расспроси своего английского друга о его семье

I have got a …, and you?

Have you got a …?

Have you got a… or …?

Has she/he got ..?

Mother, father, have got, grandmother, grandfather, yes, no, not, sister, brother, and, or, aunt, uncle, friend, they, we, daughter, son, but, love, family

I have got (I’ve got) a… Yes, I have. No, I haven’t. No, I have not  (haven’t) got a…I haven’t got a sister or a brother. And you? Have you got a…? Yes, she/he has. She/he has got a… . No, she/he hasn’t. She/he hasn’t got a … Has she/he got a …? (How) I love

Vv Gg Hh Jj Kk Qq Rr Ww Xx Zz

1.      Буквенно-звуковой диктант

2.      Сообщение о своей семье

3.      Аудирование «Семья Сэма»

 

3.      Кем ты хочешь быть? (октябрь)      10 часов

1.Мои родители

2.Мечты о будущем

Is s/he a …?

Are you a…?

Who is s/he? What is s/he? What do you want to be? Do you want to be a …?

Doctor, pupil, teacher, worker, engineer, driver, who, like, want, pilot, cosmonaut

S/he is a… (Yes, s/he is.) S/he is not (isn’t) a … (No, s/he isn’t.) I am a.. (Yes, I am.) I’m not a … (No, I am not.) Is s/he a …? Are you a …? Who is s/he? What is s/he? I want to be a/// I don’t want to be a … Do you want to be a …? What do you want to be?

Aa Ii Yy Ee Sh Oo

1.      Диктант

2.      Аудирование

3.      Диалог «Я хочу быть… А ты?»

 

 

 

I I четверть (24 урока)

 

 

 

Тема

Учебная ситуация

Понимание

Говорение

Буквы

Контроль

1.      Давайте поиграем (ноябрь-декабрь)

 

16 уроков

1.      С чем ты любишь играть?

2.      Сколько у тебя игрушек ?

Count from … to … Count the … How many … have you got? Does s/he like to play? What does h like to do? What does s/he like to play with?

Toy, ball, doll, it, cat, kitten, dog, puppy, one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, let’s, play, with, jump, run, too, hide-and-seek, tag, leap-frog, hop-scotch

Множественное число имен существительных How manyhave you got? How many … has s/he got? Let’s play. S/he likes to (S/he doesn’t like to …) Yes, s/he does. No, s/he doesn’t. Does s/he like to play?

Er Th O Uu Wh Ea

1.      Диктант

2.      Аудирование “I like to play”

3.      Аудирование «Семья Сэма»

4.      Контрольный диалог «Расскажи о своей семье»

2.      Какие у тебя игрушки, (декабрь)

 

8 часов

1.      Описание коллекции игрушек

2.      В магазине игрушек

What colour is …? What colour are …?

Red, green, bird, yellow, blue, white, duck, black, grey, brown, this, that, these, those, bear, elephant, monkey, big, little, nice, funny, give (me), take

It’s red (It’s a red ball). The ball is red. They are red. The balls are red. Is it …? Yes, it is. No, it isn’t. Are … red? Yes, they are. No, they aren’t. What colour is the (this, that) …? What colour are the (these, those) … ? Give me a (the)… Take a ( the)

 

1.      Диктант

2.      Аудирование «Игрушки Сью»

3.      Расспроси младшего брата про его игрушки

4.      Лексико-грамматическая контрольная работа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III четверть (30 уроков)

 

 

Тема

Учебная ситуация

Понимание

Говорение

Контроль

1. Где твои игрушки? (январь-февраль) 20 часов

 

1.      Наведи порядок в своей комнате – диалог с мамой.

2.      На выставке игрушек

Where is (are) the …? Can you see …?

Table, on, under, put, near, chair, box, in (into),bag, giraffe, crocodile, tiger, hare, fox, can, see, horse, cow.

The doll is on the … (The dolls are on the …) Is the doll on the …? (Are the dolls on the …?) Where is  (are) …? I can see… (I can’t see…) Can you …?

1.      Диктант

2.      Аудирование

3.      Диалог «Где мой мяч?»

 

2. Игры и спорт (февраль-март)  10 часов

1.      Твои любимые виды спорта

2.      На спортивной площадке

What games…

-         can you play?

-         do you like to play?

-         do you want to play?

What can you do well?

Who do you go to the … with?

Basketball, football, volleyball, boy, girl, swim, (very) well, (sport) game, (table) tennis, hockey, badminton, go (to), our, school, sports ground, snowball, sledge, their, skate, ski, skip.

What games do you like to play?

Do you want to …? Can you …?

I go to the … to … .

1.      Диктант

2.      Составление диалога «Знакомство»

3.      Лексико-грамматическая контрольная работа

 

 

 

IV четверть (27 уроков)

 

 

Тема

Учебная ситуация

Понимание

Говорение

Контроль

Повторение (апрель)

Семья (май)

27 уроков

1.      Знакомство

2.      My family tree

Possessive Case

Agreement

Disagreement

Eleven, twelve, parents, child (children), husband, wife (wives), woman (women), man (men) live, street, niece, nephew, cousin

1.      Тема: My family tree

2.      Лексико-грамматическая контрольная работа

 

 

 

6 класс

Тема. Сроки

Основное содержание

Лексический материал

Грамматический материал

ИКТ, видео

Контроль

I четверть

My day (сентябрь)

Food  (октябрь)

1.       Asking  questions on the themes

2.       Speak about your day

3.       Describe your favourite food

Usually, at … o’clock, come home, then, do exercises, take a shower, time, clean, tooth (teeth), dress, every day, have breakfast (lunch, dinner, supper), wash, hand, face, in the morning, in the afternoon, in the evening, go for a walk, do homework, help about the house, read, book, watch TV, play chess, go to bed, yesterday, eat, apple, sweet, cup, tea, milk, juice, glass, coffee, drink (drank), ice-cream, egg, porridge, bread, meat, soup, fish, potato, tasty, buy (bought), fruit, vegetable, last, year, week, month, today, food, without, animal, make (made), tree, different, country, grow (grew), much, a lot of

Present Indefinite (Simple)

Present Continuous

Past Indefinite (Simple)

Much – many – a lot of

There is (was)

There are (were)

 

1.       Topics “My day”, “My day yesterday”, “My last birthday party”

2.       Лексико-грамматичес-кая контрольная работа

II четверть

Holidays (ноябрь)

Pets and other animals

(декабрь)

1.       Speak about your favourite holiday

2.       Ask questions about the appearance of an animal

3.       Describe the animal

4.       Your favourite animal

5.       Wild and domestic animals

Holiday, send (sent), party, present, celebrate, new, shop, go shopping, open, bring (brought), often, always, visit, sometimes, invite, letter, write (wrote), only, pet, look after, clever, teach (taught), long, neck, tail, short, lion, wolf (wolves), hair, head, eye, ear, mouth, nose, must, left, right, leg, foot (feet), body, arm, shoulder, finger, toe, wild, domestic, pig, sheep (sheep), favourite, hamster, tortoise, beautiful, parrot

Порядковые числительные

Числительные 13-19

Числительные до 999

Должествование (must)

Follow Me Course, cassette 2

1.       Topics “Pets and animals”, “My favourite holiday”

2.       Контрольная работа по аудированию

3.       Лексико-грамматичес-кая контрольная работа

III четверть

Clothing (январь-февраль)

Seasons (март)

1.       Speak about clothing

2.       Describe somebody’s clothing

3.       Ask questions about clothing

4.       Speak about your favourite season

5.       Ask questions about your friend’s favourite season

Interesting, wear (wore), hat, cap, bad, good, shoe(s), boot(s), jeans, shirt, blouse, shorts, skirt, put on, take off, next, tomorrow, tights, coat, overcoat, raincoat, well, quick(ly), slow(ly), (on) day off, (at) weekend

Степени сравнения прилагательных

Future Indefinite (Simple)

Наречия

 

1.       Topic “Clothing”

2.       Аудирование

3.       Диктант

4.       Лексико-грамматичес-кая контрольная работа

IV четверть

The English year (апрель- май)

Nature (май)

1.       Describe the English year.

2.       Ask questions about the English year

3.       Describe the nature in different seasons

4.       Ask questions about the nature in different seasons

Season, winter, spring, summer, autumn, January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December, because, some, any, forest, field, something, anything, nothing, somebody, anybody, nobody, river, lake, sea, ocean, earth, hill, mountain, nature, moon, star

Структуры

Itsummer.

It snows

Неопределенные местоимения some, any, no  и их производные

Follow Me Course, cassette 2 “On the fourth of July”

1.       Topics My favourite season, The English nature, Holidays in England

2.       Аудирование

3.       Лексико-грамматичес-кая контрольная работа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

7 класс

I четверть

Повторение

 

 

1.      Describe your classroom.

2.      Ask questions about the classroom.

 

Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, to meet (met),

Prepositions: at, on, in, for, after, before, with, by, to

 

 

Reward Pre-Intermediate, контрольные работы, d, page 10 (prepositions

1.      Topic: School life

2.      Диктант

 

II четверть School life

 

1.Describe your school day.

2. Ask questions about somebody’s school day.

to laugh, class, P.E., Handicraft, museum, uniform, exercise-book, pencil, comfortable, half (halves), past, desk, classroom, lesson, timetable, Maths, music, Art, to study, blackboard, bookcase, window, door, floor, wall, picture, to leave (left), to join, to sing (sang), song, yet, to count, poor, work, to work, age, pen, ruler, rubber, carpet, outdoors, difficult, easy, to spend (spent), subject, to get on with, to be over, famous, important, to learn (learnt)

Разделительный вопрос

She laughs a lot, doesn’t she?

 

Конверсия

N ® V

Adj ® V

 

Альтернативный вопрос с or

 

To be going to

 

1.Listening comprehension

2.Лексико-грамматическая ghjdthjxyfz hf,jnf работа

III четверть

 

The place we live in

 

1.      Describe your flat (your friend’s flat).

2.      Ask questions about the flat

3.      Describe your favourite room.

4.      Ask questions about your friend’s favourite room.

 

House, kitchen, bathroom, toilet, rather, flower, in front of, behind, living-room, bedroom, hall, key, back, car, shout, lock, flat, sitting-room, dining-room, upstairs, downstairs, sofa, armchair, fire, lovely, wonderful, furniture, mirror, curtain, middle, corner, quiet, describe, wardrobe, next to, garden, lamp, standard-lamp, cooker, sink, opposite, happen, study, suddenly, believe, fridge, cupboard, fridge,

To be going to

 

Предлоги

 

 

 

http://www.krs.fio.ru (разработка про Лондон – тест в картинках)

 

http://www.english-to-go.com/storiesforreadingandlistening  (stories for reading and listening: Picadilly, Trafalgar square)

1.      Topics: My flat, London

2.      Диктант

 

IV четверть Town life, London

 

1.Speak about London and its history.

2. Ask questions about London

and its history

understand (understood),square, main, cinema, theatre, church, road, town, city, ever, already, just, build (built), bridge, to be afraid of, wake up, burn, become (became), rich, dark, dirty, century, capital, place, tower, square, tall, monument, bell, king, wide, lead, sound, queen, architect, trip

Present Perfect правильных и неправильных глаголов

Структура It takes  somebody … to do something

 

1.Listening comprehension

2.Лексико-грамматическая контрольная работа

 

Travelling and transport (январь)

 

Hobbies (февраль)

 

The USA, part I (март)

1.      Speak about travelling and transport.

2.      Speak about somebody’s hobby.

3.      Ask about somebody's hobby

4.      Speak about Christopher Columbus and his voyages

5.      Speak and ask questions about the history of the USA

Travel, stay, plane, train, bus, a bus stop, seaside, railway station, cheap,, find, steal, fly, airport, ticket, luggage, cry, shake, ugly, voice, straight, forget,  explain, kind, sad, arrive, perhaps, silver, plate, weak, strong, feel, nearly, journey, voyage, change, through,  through train,  tired, miss, catch, ship, wind, be fond of, be proud of, collect, collector, collection, stamp, coin,  theme, thematic, badge,  special, specialize, specialist, quarter, seat, stage, rise, perform, performance, performer, part, audience, decide, cartoon, feature film, documentary film, besides, care, to care for, be full of, mean, create, tell, screen, success, land, also, be born,  fiction, novel, listen to,  true, boring, library, whatever, wherever, discover, sail, reach,  island, to be interested in,  settlement, round, appear, together, prepare, turkey, hard, danger, harvest, God, since, native, along, nut, wood, peace, hunt,  smoke, friendship, depend, fight, gold, independence, gun, be situated, empty, protect, dangerous, snake, tailor

Prepositions

 

Must = have to

 

Словообразованиеer/-or, -tion, -ic

 

Словосложение: sea + man = seaman

 

Present Perfect (durative): since, for

 

N + -ful ® Adj.

V ® N

N ® V

 

 

 

1.      Topics: My journey, My hobby, The USA

2.      Диктант

3.      Listening comprehension

4.      Лексико-грамматическая контрольная работа

 

The USA, part II (апрель)

 

My country (май)

 

1.      Speak about the political structure of the USA. Ask questions.

2.      Speak about Suvorov. Ask questions about his biography.

3.      Speak about Kutuzov. Ask questions about his biography.

4.      Speak about your country, say why you love it. Ask questions about Russia.

Each, each other, state, government, magazine, newspaper, sell, letter, own, advice, advise, person, host, move, rule, relax, maybe, bank, between, enemy, noble, honest, devoted, brave, bravery, birch, top, found, map,  young, stone, war, army, win, against, battle, die, kill, victory, soul, heart, hospitable, real, really

Модальные глаголы:

May, can – could – be able

 

Словообразование V + -tion

 

Артикль перед географическими названиями

 

To be founded

To be made of

 

1.      Topics: The USA, Suvorov, Kutuzov, My country

2.      Диктант

3.      Listening comprehension

4.      Лексико-грамматическая контрольная работа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Пояснительная записка к рабочей программе

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Принципы обучения:

 

-         Коммуникативная направленность обучения;

-         Дифференциация и интеграция обучения всем аспектам и видам речевой деятельности;

-         Воспитывающее и развивающее обучение;

-         Сознательность;

-         Активность;

-         Наглядность.

 

 

Задачи обучения:

 

-         Постоянное поддержание ранее усвоенного языкового материала в активном владении всеми учащимися;

-         Организация большей самостоятельности учащихся в работе над активной лексикой (autonomous learning);

-         Достижение аутентичности в самостоятельной диалогической речи учащихся;

-         Закрепление в письменной форме грамматического и лексического материала;

-         Формирование и совершенствование механизма восприятия и порождения высказываний на базе нового грамматического материала.


 

Тема. Сроки

Основное содержание темы

Лексический материал

Грамматический материал

ИКТ, видео

Контроль

I четверть

Revision

(сентябрь – октябрь)

1.      Personal Identification

2.      Daily Life

3.      Free Time

4.      Travelling

5.      Customs

 

 

Baker, butcher, grocer, greengrocer, nurse, salesman, secretary, typist, occupation, job, married to, electricity, gas, central heating, hot and cold running water, to turn on/off, to be on/off, modern conveniences, washing machine, vacuum cleaner, flute, violin, piano, guitar, exhibition, paint, painting, circus, sculpture, folk, go in for sports, arrival, departure, check-in, customs, customs officer, to book, booking office, fare, caviar, custom, honey, hope, pancake, sour cream, science, scientist, scientific, village, space, spaceship

Present (Past, Future) Indefinite

 

Present Continuous

The verbs that are not usually used in the Present Continuous Tense

 

Present Perfect

 

Словообразование:

N + -y ® Adj

Follow Me Course, cassette 2

 

Film “The King and I” (travelling, customs)

1.      Topics: My friend’s appearance, My day, Travelling

2.      Listening Comprehension

3.      Грамматический тест

4.      Лексико-грамматическая контроль-ная работа

II четверть

World around us

(ноябрь – декабрь)

1.      Continents and countries

2.      English-speaking countries

3.      Animals in danger

4.      Twelve flowers of the year

5.      Expressing thanks

6.      Expressing likes and dislikes

Curious, explore, explorer, exploration, set, rise, continue,  separate, nation,  national, nationality, while, nowadays, use, both, foreign, among, save, high, hide, deep, fresh, purple, smell, pleasant, emblem, climb, daffodil, lily, chrysanthemum, honeysuckle, daisy, poppy, snowdrop, primrose, blossom (to be in blossom), mild, climate, possible, impossible, factory, breathe, protect, harm (to do a lot of harm)

To be going to

 

Предлоги

 

Present Perfect правильных и неправильных глаголов

 

Структура

It takes somebody … to do something

 

 

1.      Topics Continents and countries, Animals in danger

2.      Listening Comprehension

3.      Грамматический тест

4.      Лексико-грамматическая контрольная работа

III четверть

The UK. Geographical and political outlook

(январь-февраль)

 

Health and Body Care (март)

 

1.      The land of the UK

2.      The people of Great Britain

3.      Climate, weather, wildlife

4.      The Queen and the Parliament

5.      The British ways of life

6.      At the doctor’s

7.      What we should do to keep fit

Kingdom, state, sign, industry, industrial, saint, consist of, surprise, be surprised at, lonely, careful, carefully, careless, carelessly, especially, power, belong to, royal, include, former, offer, law, lawyer, delay, elect, permanent, way, seldom, hardly ever, dull, knowledge, show off, sense, offend, lie, respect, respectable, fork, knife, spoon, lung, chest, cough, blood, pressure, break, regularly, pulse, health, healthy,, touch, immediately, temperature, medicine, hurt, pain, silly, excite, throat, tall, nod, examine, swallow, tongue, worry, sneeze, serious, seriously, prescribe, recover, suffer, diet, fry, cream, soft, drink, cottage cheese, dairy, bitter, definite, definitely, bicycle (bike), ride

Reported Speech

 

Structures

So did/do I

Either … or …

Should/shouldn’t + verb

 

Словообразование:

V + -able ® Adj

Adj + -ness ® N

 

Past Perfect

Reward Pre-Intermediate: grammar g 12: Past Continuous (test)

 

Video: Everyday conversations in English, cassette 1, Programme 2, Life in London

 

 

 

- // - cassette 2, programme 6, Young people in Britain

1.      Topics: The land and the people of Great Britain, The Queen and the Parliament, The British ways of life, At the doctor’s

2.      Listening Comprehension

3.      Грамматический тест

4.      Лексико-грамматическая контрольная работа

IV четверть

Sports and games (апрель)

 

Shopping (май)

1.      Popular British sports and games

2.      Popular Russian sports and games

3.      Shopping

4.      At Selfridge’s

5.      English and American money

Boat, boating, row, rowing, invent, develop, probably, spread, team , compete, competition, exist, lawn, hold, train, training, coach, trouble, race, excellent, end in a draw, receive, punish, punishment, follow, following, throw, piece, pound, pay, a bit, pork, fat, cut, wrap, beef, tie, change, store, department, cost, price, necessary, cotton, blanket, sheet, towel, pillow, wood, wooden, pure

Абсолютная форма притяжательных местоимений

 

Придаточные условия и времени

If/when clause

 

Reflexive pronouns

 

The structure:

Neither do we/ Neither does she

СКТ: Adverbial clauses of time/condition (key: if)

 

СКТ: Tins or jars (key: tin)

1.      Topics: Popular British sports and games, Popular Russian sports and games, Shopping

2.      Listening Comprehension

3.      Грамматический тест

 

 

 

 

Тема. Сроки

Основное содержание темы

Лексический материал

Грамматический материал

Контроль

I четверть

Revision

3/09-26/10

1.      Weather

2.      Climate

3.      Natural world in danger

 

Forecast, expect, daily, calm, mist, misty, changeable, influence, human, ruin, heat, produce, huge, coast, fragile, greenhouse, extinct, pigeon, species, insect, mammal, habitat, creature, cardboard, cure, damage, endanger, destroy, include, environment, pollute, pollution,, destruction, nuclear, weapon, survive, shortage, population,, dump, poison, cause,, waste, term, pile, can, praise, disaster, spoil, to clear, mess, society, a bit

Revision

 

Set expressions

1.      Topics: Weather forecast, Climatic changes, Natural world in danger, Pollution, Ecology

2.      Listening Comprehension

3.      Грамматический тест

4.      Лексико-грамматическая контроль-ная работа

II четверть

Ecology

Great Britain

 

Royal London

 

8/11-29/12

1.      Man and natural world

2.      Ecology

3.      How much do we know about Britain?

4.      England and its parts

5.      Royal London

 

Admire, scenery, plain, meadow, valley, hedge, excite, attract, attractive, connect, flat (adj.), shape, to own , crown, reign, defeat, remind, touch, touching, reason, twin, deer, to please, stupid, thief, scream,, wicked, wickedly, exact, exactly, earn, bank, top, act, law

Participle I, II

 

Complex Object

1.      Topics: England, Royal London, Shakespeare

2.      Listening Comprehension

3.      Грамматический тест

4.      Лексико-грамматическая контрольная работа

III четверть

 

Scotland

Wales

 

The USA

14/01-24/03

  1. Shakespeare’s land
  2. Christmas is coming Scotland. Its history and outlook
  3. Wales. Geographical outlook and people
  4. The USA. Geographical outlook.
  5. The political outlook of the USA
  6. The American presidents

Trade, grave, rock, devotion, bury, hung,, prosperous, picturesque, modest, smart, strike, striking, enter, agriculture, agricultural, argue, argument,  injure, injured, fluent, rescue, serve, service, brief, cathedral, stream, path,, mighty, rise, stretch, shore, beach, desert, chain, attraction, skyscraper, mixture, melt, represent, representative, trunk, support, term , obey, declare, decision, vote, judge, citizen, amendment, armed forces, court, bill ,private, shoot, measure, trust, respect, wisdom, event, shy, retire, crowd, push, poverty, stepmother, encourage, borrow

Phrasal verbs: look, take

 

Complex Object

 

Past Perfect in the reported speech

 

Comparison of tenses: Past Simple, Past Progressive, Past Perfect

1.      Topics: Scotland, Wales, Geographical Outlook of the USA, Political Outlook of the USA, The American Presidents

2.      Listening Comprehension

3.      Грамматический тест

4.      Лексико-грамматическая контроль-ная работа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV четверть

 

Australia

1/04-25/05

1.      Geographical outlook

2.      The climate and wildlife

Hemisphere, wheat, peach, apricot, pear, berry, swamp, sand, sandy, vast, humid, lonely, except, (the) only, occupy, inhabit, most/least, extraordinary, extremely, surf, lay, grow up, grown-up, resemble, bush, bushy, suitable, escape, constant curious, graceful, notice

Comparison of tenses: Present Indefinite, Present Continuous, Past Continuous, Future Continuous

 

Phrasal verbs:

give, make

 

Word order

 

Set expressions

 

1.      Topics: Geographical outlook, The climate and wildlife

2.      Listening Comprehension

3.      Грамматический тест

4.      Лексико-грамматическая контроль-ная работа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Сроки

Основное содержание темы

Лексический материал

Грамматический материал

ИКТ, видео

Контроль

I четверть

Russia, my homeland (сентябрь)

 

English – a language of the world

(октябрь)

1.      Speak about our country and its capital, its famous people, its customs and traditions

2.      Speak about the way you are taught English

Drill, interpreter, interpret, practice, practise, related to, up-to-date, old-fashioned, average, rude, realize, disappoint, disappointed, almost, translator, vocabulary, dictionary, foundations, isolation, memorize, idiom, intonation, afterwards, helpful, mother tongue

Revision: Simple Tenses, Continuous Tenses, Complex Object, Phrasal verbs

 

The noun

The plural forms of the noun

 

The article

 

Social English: classroom expressions

 

Phrasal verb get

 

To be + adj.

To get + adj.

 

The noun fruit

http://www.english-to-go.com/storiesforreadingandlistening (guards, trooping the colour)

1.      Topics:  My country, Moscow, Russian holidays, The way I am taught English

2.      Listening Comprehension

3.      Грамматический тест

4.      Лексико-грамматическая контроль-ная работа

II четверть

Me and my world

(ноябрь)

 

It takes many kinds to make the world (декабрь)

1.      Speak about your family, friends, hobbies, likes and dislikes, your biography

2.      Speak about behaviour and manners, appearance, personality, likes and dislikes, beliefs and opinions

Candle, candlestick, light, cheerful, cheerfully, pull, push, struggle, to struggle, wind, unwind, winding, regret, regretful, regretfully, bounce, bouncy, knock, bowl, close (adj.), repair, firm , share, gloomy, particular, kindly, anxious, fussy, promise, to promise, solemn, solemnly, tremendous, wave, seem, murmur, bend, paw, weigh, to weigh

Revision: Present/Past Perfect, Indirect Speech, Word-Building

 

Future Perfect

 

The definite article

 

Zero article in set phrases with the nouns

 

Social English: expressing one’s opinion, agreement, disagreement

 

Phrasal verb turn

Reward Intermediate, Listening, page 2

 

Reward Intermediate, Listening, page 2 (Hobby  аудирование)

1.      Topics:  My biography, people are both – different and alike

2.      Listening Comprehension

3.      Грамматический тест

4.      Лексико-грамматическая контроль-ная работа

III четверть

 

Christmas (январь)

 

The pleasure of reading (февраль)

 

Popular arts

(март)

1.      Speak about Christmas

2.      Speak about kinds of books, choosing a book, libraries, famous writers

3.      Speak about famous people in arts, kinds of arts, dancing, music, theatre, cinema

Pop, pop-eyed, spoil, manage, cosy,  a cosy, devour, search, to search for, to pick up, fascination, fascinating, adventure, edition, contain, container, chatterbox, tiny,  a spell, to spell, contents, to impress, impression, impressive, introduce, fair, fortune, fortunate, (un)fortunately, mend, bargain, noble, sour, set, thread, sight, tune, spread, drop

Revision: Passive Voice, Modal verbs with passive constructions

 

Continuous and perfect forms of the passive voice with the verbs that have two objects, verbs with prepositions in the passive voice

 

Articles with the names of the seasons

 

Social English: giving proper replies

 

Phrasal verb set

СКТ: Test Singular or plural (collective nouns, countable and uncountable nouns) (key: advice)

 

http://www.english-to-go.com/  (разработка про музыку)

1.      Topics: Books, At the library, A famous writer,Arts (dancing, music, thetre, cinema)

2.      Listening Comprehension

3.      Грамматический тест

4.      Лексико-грамматическая контроль-ная работа

IV четверть

 

Sport in our life.

(апрель)

 

Exploring the world (май)

1.      Speak about sports and games, Olympic games, sport in schools, famous athletes

2.      Speak about exploring your own country, exploring the world of sport, of arts, of literature, of languages

Beyond, either, property, patch, ground, desperate, desperately, enormous, bark, filthy, to point at, beat, threaten, stare, despise, dust, dusty, amazing, willing

Revision: clauses of time and condition, phrases with the verbs to do and to make, articles with geographical names

 

The subjunctive mood

 

Social English: formal and informal English

 

Phrasal verb to do

 

Pronouns any - either

CKT: Test: The article with geographical names (key: The Baikal)

 

CKT: The article with other proper names (key: The Kremlin)

 

CKT: Article. The final test (key: the)

1.      Topics:  Sport in our life, Olympic games, Famous athletes

2.      Listening Comprehension

3.      Грамматический тест

4.      Лексико-грамматическая контроль-ная работа

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Тематическое планирование на 2006-2007 учебный год

 

Предмет- Английский язык        Класс-  5                                                Учитель – Вязьмина Г.М.       Кол-во нед.часов  - 3

Программа УМК «Английский язык» (второй год обучения) И.Н. Верещагина, Т. А. Притыкина,

Учебный комплекс

для учащихся учебник  (второй год обучения) И.Н. Верещагина, Т. А. Притыкина, К.А. Бондаренко

рабочая тетрадь, звуковое пособие

для учителя  книга для учителя к учебнику для 2 класса ( второй год обучения)

 

Планирование

Тема

Кол-во

часов

Календар-

ные сроки

Форма урока

 Виды устных и

письменных работ

Новая терминология

Дополнительная литература для учащихся и учителя

“About Myself”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“My Family”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“What are you?”

 

 

 

 

 

 

“World Around Us”

 

 

 

 

 

 

“My Flat”

 

 

 

 

 

 

 

 

“My Life”

 

 

 

 

 

 

 

 

“In Summer”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

2.09-5.10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6/10-26/10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27/10-20/11

 

 

 

 

 

 

 

21/11-15/12

 

 

 

 

 

 

 

16/12-28/01

 

 

 

 

 

 

 

 

29/01-20/04

 

 

 

 

 

 

 

 

21.04-20.0

 

 

 

 

 

Комплексный урок, фонет. тренинг, урок-соревнование

 

 

 

 

 

 

 

 Комплексный урок, фонет. тренинг, тренинг чтения

 

 

 

 

 

Комплексный урок, фонет. тренинг, тренинг чтения

 

 

 

Комплексный урок, фонет. тренинг, тренинг чтения

 

 

 

Комплексный урок, фонет. тренинг, тренинг чтения

 

 

 

 

Комплексный урок, фонет. тренинг, тренинг чтения

 

 

 

 

Комплексный урок, фонет. тренинг, тренинг чтения

 

Диалоги, аудирование, работа с буквами, звуками, транскрипцией, тестовые задания

 

 

 

 

 

 

Диалоги, аудирование, работа с буквами, звуками, чтение, работа с текстом, рассказ про семью, тестовые задания

 

 

 

Диалоги, аудирование, чтение, работа с текстом,тестовые задания

 

 

 

Диалоги, аудирование, чтение, работа с текстом,тестовые задания

 

 

 

Диалоги, сообщение, пересказы, ответы на вопросы, рассказ аудирование, чтение, работа с текстом,тестовые задания

 

 

Диалоги, сообщение, пересказы, ответы на вопросы, рассказ аудирование, чтение, работа с текстом,тестовые задания, составление режима дня

 

Диалоги, аудирование, чтение, работа с текстом,тестовые задания

 

Hi! Bye! I am… He is… She is… + - ?

Great Britain, Africa, America,  Russia, colours, numerals

 

 

 

 

 

 

I have got…

She has got…

He has got

+ - ?

Family, possessive case

Numerals

 

 

 

“Professions”, numerals,

 

 

 

 

 

 

This is…

That is…

These are…

Those are…

Plurals

“Animals”, “Clothes”,

 

 

There is (are)

“My Flat”, prepositions, дни недели, времена года

 

 

 

 

Present Progr.

Modal Verbs, Present Simple,

+ - ?

“Time”

“Actions”

Месяцы

 

 

Future Simple,

Порядковые числительные

Верещагина, Притыкина “English 3”

Дроздова “Everyday English

«Введение в коммуникативную методику обучения англ. Языку», «Коммуникативный метод обучения на уроках» Пассов, «Занимательный англ.» Кулиш, Стернина “English for fun”

Кочетова”Study English” ,журналы «ИЯШ», газеты «English

 

 

6 класс

Тема

Кол-во

часов

Календар-

ные сроки

Форма урока

 Виды устных и

письменных работ

Новая терминология

Наглядные

 пособия  и ТСО

Дополнительная литература для учащихся и учителя

“Round-Up Lessons”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Food”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Holidays”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Pets and Other Animals”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Clothing”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Seasons”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Nature”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

2.09-30.09

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.10-3.11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.11-15.12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.12-25.02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26.02-25.03

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.04-27.04

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25.04-25.05

Комплексный урок, фонет. тренинг, работа с текстом, грамматический практикум, аудирование, домашнее чтение

 

 

 

 

Комплексный урок, фонет. тренинг, работа с текстом, грамматический практикум, аудирование, домашнее чтение

 

 

 

 

 

Комплексный урок, фонет. тренинг, работа с текстом, грамматический практикум, аудирование, домашнее чтение

 

 

 

 

Комплексный урок, фонет. тренинг, работа с текстом, грамматический практикум, аудирование, домашнее чтение

 

 

 

 

 

 

Урок- соревнование, комплексный урок, фонет. тренинг, работа с текстом, грамматический практикум, аудирование, домашнее чтение

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок- соревнование, комплексный урок, фонет. тренинг, работа с текстом, грамматический практикум, аудирование, домашнее чтение

 

 

Страноведческие уроки, урок- соревнование, комплексный урок, фонет. тренинг, работа с текстом, грамматический практикум, аудирование, домашнее чтение

 

Беседы, ответы на вопросы, диалоги, тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике

 

 

 

 

 

 

Беседы, ответы на вопросы, диалоги, тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике

 

 

 

 

 

 

 

Пересказы, сообщения, беседы, ответы на вопросы, диалоги, тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике

 

 

 

 

 

Пересказы, сообщения, беседы, ответы на вопросы, диалоги, тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике

 

 

 

 

 

 

 

Тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения, беседы, ответы на вопросы, диалоги

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения, беседы, ответы на вопросы, диалоги

 

 

 

 

Работа с текстом,

тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения, беседы о любимых временах года, ответы на вопросы, диалоги

 

 

Revision

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Food”

Past Simple, irregular verbs

+ - ?

Неисчисл. Сущ

Many-much

 

 

 

 

 

 

 

 

Was-were, irregular verbs

“Holidays”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Irregular verbs, Degrees of Comparison

“Parts of a Body’, “Adjectives”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Clothes

Безличные предложения

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Some- Any, неопределённые местоимения

«Seasons”, “Weather”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

revision

Раздаточный материал, словари, карта Великобритании, Шотландии, Уэльса, Сев.Ирландии, грамм. Справочники, картинки по лексике, аудиокассеты

 

Карточки с изображением действий, раздаточный материал по грамматике, лексике, карточки для диалога

 

 

 

 

 

 

Карточки с изображением действий, раздаточный материал по грамматике, лексике, карточки для диалога

 

 

 

 

 

Карточки с изображением качеств предметов, таблицы неправильных глаголов, таблицы образования степеней сравнения прилагательных,

раздаточный материал по грамматике,

 

 

Карточки с изображением одежды, таблицы неправильных глаголов, таблицы образования степеней сравнения прилагательных,

раздаточный материал по грамматике, карточки с изображением природы, различной погоды, аудиокассеты

 

 

таблицы образования неопределённых местоимений,

раздаточный материал по грамматике, карточки с изображением природы, различной погоды, аудиокассеты

таблицы образования неопределённых местоимений,

раздаточный материал по грамматике, карточки с изображением природы, различной погоды, аудиокассеты

Верещагина, Притыкина “English 3(2)”

Дроздова “Everyday English

«Введение в коммуникативную методику обучения англ. Языку», «Коммуникативный метод обучения на уроках» Пассов, «Занимательный англ.» Кулиш, Стернина “English for fun

Кочетова”Study English” ,журналы «ИЯШ», газеты «English», “Britain in Brief”, “ Speak Out”, “English- Speaking Countries”, Голицынский «Упражнения по грамматике»

 


 

 

Тема

Кол-во

часов

Календар-

ные сроки

Форма урока

 Виды устных и

письменных работ

Новая терминология

Наглядные

 пособия  и ТСО

Дополнительная литература для учащихся и учителя

 

 

 

«Round- Up Lessons”

 

 

 

 

 

 

 

“Traveling and Transport”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Hobbies”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

America

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“My Country”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3/09-27.10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.11-29/12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15/01-24/03

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4/04-25/05

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-беседа, урок- интервью, комплексн. Уроки, грамматич. Практикум

 

Страноведческие уроки, комплексный урок, лексический тренинг, работа с текстом, грамматический практикум, аудирование, домашнее чтение O.HenryService of Love”, урок –зачёт

 

 

 

 

 

 

комплексный урок, лексический тренинг, работа с текстом, грамматический практикум, аудирование, домашнее чтение M/TwainThree dollars for the dog”, урок –зачёт

 

 

 

 

 

 

 

Страноведческие уроки, комплексный урок, лексический тренинг, работа с текстом, грамматический практикум, аудирование, домашнее чтение O.Wilde , урок –зачёт,

 

 

 

 

 

Страноведческие уроки, комплексный урок, лексический тренинг, работа с текстом, грамматический практикум, аудирование, урок –зачёт, сочинения

 

 

 

1 четверть

 

Работа с текстом,

тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения, беседы о любимых временах года, ответы на вопросы, диалоги

 

 

Работа с предложными глаголами, тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения, беседы о любимых временах года, ответы на вопросы, диалоги

 

 

2 четверть

 

тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения, беседы о любимых писателях, книгах, актёрах, певцах, ответы на вопросы, диалоги, сочинение

 

 

 

 

 

 

 

3 четверть

 

тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения об Америке, беседы об истории Америки,писателях, городах, актёрах, президентах, традициях, национальных праздниках, политическом устройстве, ответы на вопросы, диалоги, сочинение

 

4 четверть

 

тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения, беседы о  родном городе, достопримечательностях Москвы, знаменитых россиянах, географии страны, истории и исторических деятеляхответы на вопросы, диалоги, сочинение

 

 

 

 

Revision

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Traveling”, irregular verbs, артикли с географическими названиями, модальные глаголы и их эквиваленты

 

 

 

 

 

Словообразование,

Much-many, a lot of, some, any, little, few

Lexical Work (tell-say, too-also) неисчисляемые существительные “Hobbies”, “Books”, ”My visit to the cinema”, модальные глаголы и их эквиваленты

 

 

 

Придаточные условия и времени, Past Perfect

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Past Perfect

Раздаточный материал по грамматике, карточки с изображением природы, различной погоды, аудиокассеты, раздаточный текстовый материал по дом. чтению,

Раздаточный материал по грамматике, карточки с изображением различных видов транспорта, рекламные туристические проспекты, географическая карта, аудиокассеты, раздаточный текстовый материал по дом. чтению, рабочие тетради

Раздаточный материал по грамматике, карточки с изображением различных хобби, марки, монеты, открытки, календарики, рекламные туристические проспекты, географическая карта, аудиокассеты, раздаточный текстовый материал по дом. чтению, рабочие тетради

 

 

Раздаточный материал по грамматике, карточки с, географическая карта, изображения президентов Америки, аудиокассеты, раздаточный текстовый материал по дом. чтению, рабочие тетради

 

 

 

Раздаточный материал по грамматике, карточки с, географическая карта, , аудиокассеты, раздаточный текстовый материал по дом. чтению, рабочие тетради изображением достоприм

ечатльностей страны, известных людей

Верещагина, Притыкина “English 4(2)”

Дроздова “Everyday English

«Введение в коммуникативную методику обучения англ. Языку», «Коммуникативный метод обучения на уроках» Пассов, «Занимательный англ.» Кулиш,

Кочетова”Study English” ,

журналы «ИЯШ», газеты «English», “Britain in Brief”, “ Speak Out”, “English- Speaking Countries”, Голицынский «Упражнения по грамматике»

 


 

Планирование 7 класс

 

 

Название темы

Количество часов

Календарные сроки

 

Форма урока

 

Новая терминология

Дополнительная литература для учащихся и учителя

 

1.

 

1 четверть

 

 

Revision- повторение

Seasons

 (Months, Weather)

Clothes

(Colours)

Family

(Professions)

Grammar Training

Food

Animals

(Body)

Holidays

(the English Year)

Grammar Training

Nature

(Sports)

Daily Life

 

15

 

4.09-

25.11

Беседы, ответы на вопросы, диалоги, тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике

Тестовые задания, задания на аудированиепересказы, сообщения, беседы, ответы на вопросы, диалоги

 

To be? It’s… It isn’t…

 

Present Continuous

Is, am, are + Ving

Possessive Case

Have got

Present Indefifnite

 Past Indefinite

 There is\are

Some, any, little

 Past Indefinite

Can (could)

Верещагина, Притыкина “English 4(2)”

Дроздова “Everyday English”

«Введение в коммуникативную методику обучения англ. Языку», «Коммуникативный метод обучения на уроках» Пассов, «Занимательный англ.» Кулиш,

Кочетова”Study English” ,

журналы «ИЯШ», газеты «English», “Britain in Brief”, “ Speak Out”, “English- Speaking Countries”, Голицынский «Упражнения по грамматике

Subordinate clauses of time and conditions

Grammar Training

 

2

2 четверть

 

School Life

15

8.11-29.12

Тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения, беседы, ответы на вопросы, диалоги

Listening,

Составление расписания уроков, письменное сообщение на тему «Мой любимый учитель», «Мой классный руководитель», Работа с предложными глаголами, диалоги

“Пять причин, почему нужна школа» (письменное сообщение)задания, задания на аудирование, 

Days of week, classroom, uniform, museum, comfortable, classroom, Handicraft, timetable, Art, bookcase, window, count, sing, poor, work, exercise-book, class, meet, laugh, Window, door, floor, wall, picture, leave, join, song, yet, luck, age, pen, ruler, rubber, carpet, outdoors, difficult, easy, Spend, subject, get on with, be over, famous, important, learn,

Словообразование (инверсия) Present Perfect Prepositions,

Articles

Prepositions,

Present Perfect

 

Grammar Training

Articles (выполнение упражнений)

 

 

3.

3 четверть

 

The Place We Live In

18

12.01-22.03

 

Беседы, ответы на вопросы, диалоги, тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике

Составление плана комнаты, сообщение «Любимое место в моей квартире», «Дом моей мечты»

House, kitchen, bathroom, toilet, rather, flower, in front of, behind, living room, bedroom, hall, key, back, car, shout, lock, flat, sitting room, dining room,

Alternative Questions

 

GrammarTtraining

Articles (выполнение упражнений)

 

 

4.

4 четверть

 

The Place We Live In

15

1.04-25.05

Тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения, беседы, ответы на вопросы, диалогиб Listening,

Upstairs, downstairs, sofa, armchair, armchair, fire, lovely, wonderful, furniture, mirror, curtains, middle

Disjunctive Questions

 

 

 


Тематическое планирование учебного материала на

I полугодие 2006-2007 учебного года

 

Предмет- Английский язык        Класс-  9«А», 9«Б»                                                        Учитель – Дякина И.С.       Кол-во нед.часов  - 3

Программа УМК «Английский язык» (пятый год обучения) И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева

Учебный комплекс

для учащихся учебник  (пятый год обучения) И.Н. Верещагина, О.В.Афанасьева, рабочая тетрадь, звуковое пособие

для учителя  книга для учителя к учебнику для 5 класса ( 5-ый год обучения)


 

 

Планирование

 

 

Название темы

Количество часов

Календарные сроки

 

Форма урока

 

Новая терминология

Дополнительная литература для учащихся и учителя

1 четверть

 

1

Personal Identification

 (Name, address, occupation, character, age, family, likes and dislikes)

Daily Life

(home, house, rooms, modern conveniences, furniture, at school)

Free Time

(hobbies and interests, radio, TV, cinema, theatre, concert, museum, exhibition, sports)

Travelling

(transport, hotels, arrival, departure, luggage, weather, moving about the city)

So Many Countries, So Many Customs

(history, main cities, symbols, famous people)

 

 

Беседы, ответы на вопросы, диалоги, тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, работа с текстом

Listening «Tom’s Dream”

Baker, butcher, grocer, greengrocer, nurse, salesman, secretary, typist occupation, job, married to

Present, Past, Future Indefinite

 

Верещагина, Притыкина “English 5”

Дроздова “Everyday English”

«Введение в коммуникативную методику обучения англ. Языку», «Коммуникативный метод обучения на уроках» Пассов, «Занимательный англ.» Кулиш,

Кочетова”Study English” ,

журналы «ИЯШ», газеты «English», “Britain in Brief”, “ Speak Out”, “English- Speaking Countries”, Голицынский «Упражнения по грамматике

Работа с предложными глаголами, тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения,

Listening “It is Important to Know a Foreign Language”

Electricity, gas, central heating, cold and hot running water, turn on\off, be on/off, modern conveniences, washing machine, vacuum cleaner

Present Continuous

Past , Future Continuous

Тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения на тему «Анонс фильма», «Му favourite TV program”, беседы, ответы на вопросы, диалоги ListeningThe British Museum

Flute, violin, piano, guitar, exhibition, paint, painting, circus, sculpture, folk, go in for

Past Indefinite 

Passive Voice

Составление прогноза погоды

Listening «Denis Cook is Travelling

Arrival, departure, check in, customs, customs officer, book, booking office,fare

Present Perfect, etc

Passive Voice

Словообразование

Работа с предложными глаголами, тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения,

Listening “Blue Jeans”

Caviar, custom, honey, hope, pancake, sour cream, science, scientist, scientific, village, space, spaceship

Future Indefinite

Subordinate Clauses of Time and Condition

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The World Around Us

26

27

28

29

14.11-23.11

Тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения

Listening “Things Used to be Different Many Years Ago ”

“A Quickly-minded Explorer”

Сообщения на тему “Famous Explorers

Curious, explore, explorer, exploration, set, rise, continue, separate, nation, national, nationality

Словообразование

Used to

Passive Voice

While, nowadays, use, both, foreign

30

31

32

 

24.11-1.12

33

34

35

36

2.12-9.12

Работа с предложными глаголами, тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения,

Listening “The Day I Came Face to Face with a Tiger”

“Two Trips”

“Bobby’s Answer”

Сообщения по теме «История Цветов»,  Environment 

Among, save, high, hide, deep, fresh

Neither… nor

Past Tenses

Passive Voice

37

38

39

40

11.12-18.12

Purple, smell, pleasant, emblem, climb, daffodil, lily, honeysuckle, daisy, poppy, snowdrop, primrose, blossom

Past Tenses

Passive Voice

41

42

43, 44

19.12- 28.12

Mild, climate, harm

Possible, impossible, factory, breathe, protect,

 


Тематическое планирование учебного материала на

I полугодие 2006-2007 учебного года

 

Предмет- Английский язык        Класс-  6«Г»                                                              Учитель - Дякина И.С.       Кол-во нед.часов  - 3

Программа УМК «Английский язык» (третий год обучения) И.Н. Верещагина, Т. А. Притыкина,

Учебный комплекс

для учащихся учебник  третий год обучения) И.Н. Верещагина, Т. А. Притыкина,

(1 часть), рабочая тетрадь, звуковое пособие

для учителя  книга для учителя к учебнику для 3 класса ( третий год обучения)

 

Планирование

 

 

Название темы

Количество часов

Календарные сроки

 

Форма урока

 

Новая терминология

Дополнительная литература для учащихся и учителя

1.

 

Знакомство, профессия, семья

 

1

2

 

4.09-7.09

 

Беседы, ответы на вопросы, диалоги, работы по лексике, работа с текстом

“There is no place like home”

 

Верещагина, Притыкина “English 4(2)”

Дроздова “Everyday English”

«Введение в коммуникативную методику обучения англ. Языку», «Коммуникативный метод обучения на уроках» Пассов, «Занимательный англ.» Кулиш,

Кочетова”Study English” ,

журналы «ИЯШ», газеты «English», “Britain in Brief”, “ Speak Out”, “English- Speaking Countries”, Голицынский «Упражнения по грамматике

2.

 

Игрушки

(животные, количество)

 

3

4

 

8.09-12.09

работы по грамматическому материалу, лексике, ответы на вопросы, игры с лексикой, сообщения, беседы, диалоги, аудирование

 

числительные

 

3.

 

Игрушки

(цвет, местонахождение)

5

6

13.09-16.09

Possessive Case

 

 

4.

Спорт

7

8

9

18.09-23.09

Беседы, ответы на вопросы, диалоги, работы по лексике, работа с текстом

I’m good at…

I think

Volleyball, football, skating-rink, sports-ground, swimming –pool, basketball, tennis, jump, run, swim, sledge

4.

People in the Family

10

11

12

13

25.09-2.10

 

игры с лексикой, сообщения, беседы, диалоги, аудирование

Have got, family

Present Continuous

5.

Daily Life

14

15

16

17

18

 

4.10-14.10

Тестовые задания, задания на аудирование,  работы по грамматическому материалу, лексике, пересказы, сообщения, беседы, ответы на вопросы,

Глаголы действия

Present Indefinite

6.

Food

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

24.10-25.11

Listening Comprehension Lesson

игры с лексикой, сообщения, беседы, диалоги, аудирование,

работа с текстом,

Past Indefinite

Many-much

Yesterday, apple, sweet, cup, tea, milk, juice, glass, coffee, drink, egg, porridge, meat, soup, potato, tasty, buy, fruit, vegetable, carrot, last, year, week, month, today, food, without, animal, make, grow, different, country, last year, week, month, today, much, without, animal, make, grow, different, country

7.

Holiday

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

27.11-28.12

Беседы, ответы на вопросы, диалоги, работы по лексике, работа с текстом

Новогодний КВН, Изготовление новогодних открыток

 

Listening Comprehension Lesson

 

There is /are was, were

Holiday, send, party, celebrate, new, shop, visit, sometimes, invite, letter, write, only

 

 

 

 

 


 

 

Согласовано

на заседании ШМО учителей английского языка

Протокол №___________ от _________________

_________

Согласовано

Заместитель директора по УВР

_______ Колпакова Т.В.

 

«_____»_______________

 

Утверждено

Директор школы № 14 Горшкова И.В.

 

___________________

 

 

 

Рабочая программа на 2008-2009 уч. год

по английскому языку в 10 классе, разработанная на основе тематического планирования к учебнику

УМК «Английский язык» (шестой год обучения) О.В. Афанасьева, Михеева

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель – Дякина И.С.

 

Количество  нед.часов  - 2

Программа УМК «Английский язык» (шестой год обучения) О.В. Афанасьева, Михеева

Учебный комплекс

для учащихся учебник  (шестой год обучения) О.В. Афанасьева, Михеева

рабочая тетрадь, звуковое пособие

для учителя  книга для учителя к учебнику для 6 класса ( 6-ой год обучения)


 

Согласовано

на заседании ШМО учителей английского языка

Протокол №___________ от _________________

_________

Согласовано

Заместитель директора по УВР

_______ Колпакова Т.В.

 

«_____»_______________

 

Утверждено

Директор школы № 14 Горшкова И.В.

 

___________________

 

 

 

Рабочая программа на 2008-2009 уч. год

по английскому языку в 11 классе, разработанная на основе тематического планирования к учебнику

УМК «Английский язык» (седьмой год обучения) О.В. Афанасьева, Михеева

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель – Дякина И.С.

 

Количество  нед.часов  - 2

Программа УМК «Английский язык» (седьмой год обучения) О.В. Афанасьева, Михеева

Учебный комплекс

для учащихся учебник  (седьмой год обучения) О.В. Афанасьева, Михеева

рабочая тетрадь, звуковое пособие

для учителя  книга для учителя к учебнику для 7 класса ( 7-ой год обучения)


 

Согласовано

на заседании ШМО учителей английского языка

Протокол №___________ от _________________

_________

Согласовано

Заместитель директора по УВР

_______ Колпакова Т.В.

 

«_____»_______________

 

Утверждено

Директор школы № 14 Горшкова И.В.

 

___________________

 

 

 

Рабочая программа на 2008-2009 уч. год

по английскому языку в 9 классе, разработанная на основе тематического планирования к учебнику

УМК «Английский язык» (пятый год обучения) О.В. Афанасьева, Михеева

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель – Дякина И.С.

 

Количество  нед.часов  -3

Программа УМК «Английский язык» (пятый год обучения) О.В. Афанасьева, Михеева

Учебный комплекс

для учащихся учебник  (пятый год обучения) О.В. Афанасьева, Михеева

рабочая тетрадь, звуковое пособие

для учителя  книга для учителя к учебнику для 5 класса ( 5-ой год обучения)


 

Согласовано

на заседании ШМО учителей английского языка

Протокол №___________ от _________________

_________

Согласовано

Заместитель директора по УВР

_______ Колпакова Т.В.

 

«_____»_______________

 

Утверждено

Директор школы № 14 Горшкова И.В.

 

___________________

 

 

 

Рабочая программа на 2008-2009 уч. год

по английскому языку в 5 классе, разработанная на основе тематического планирования к учебнику

УМК "Английский язык. Учебник для 5 класса общеобразовательных учреждений" Кузовлев В.П. и др.

 

 

 

 

 

 

 

Учитель – Дякина И.С.

 

Количество  нед.часов  - 3

Программа УМК «Английский язык» (первый год обучения) В.П. Кузовлев

Учебный комплекс

для учащихся учебник  (первый год обучения) В.П. Кузовлев

рабочая тетрадь, звуковое пособие

для учителя  книга для учителя к учебнику для 5 класса ( 1-ый год обучения)


 

                                   

 

Учебная ситуация

Кол-во часов

Календарные сроки

Новая лексика

Новая грамматика и вокабуляр

Текст на чтение

Аудирование, стихи, скороговорки

1. “Weather”

1-4

 

A weatherman, a rainbow, a rainstorm, a barometer, a shower, forecast, expect, daily, calm, mist, misty, changeable

Present indefinite, past indefinite, present continuous, past continuous

To look out for

“The Weather Forecast”

Tongue Twister (TT)  “She sells seashells…”

“Why Does It Rain On the Road?”

5

Урок-закрепление, повторение

2. “Climate”

6-10

 

Climatic, sunlight, sunshine, effect, influence, human, ruin, heat, produce, huge, coast, fragile, greenhouse

Present perfect, past indefinite, present perfect continuous

To be/ get/ come/ stay in/out, to breathe in/out, to eat in/out, to sleep in/out, to have an influence on, greenhouse effect

“Climate”

TT “Swan swam…”

“How Climate Can Influence Meals”

11

Урок-закрепление, повторение

3. «Natural World”

12-14

 

a reptile, a savanna, extinct, a pigeon, species, an insect, mammal, a habitat, a creature, cardboard, cure, damage, endanger, destroy, include

Present, past, future indefinite passive,

Modal constructions (passive)

Be created, be cured, be damaged, be endangered, be destroyed

Reflexive pronouns, possessive pronouns

“Natural World in Danger”

TT “If a Dog chews shoes…”

“Mice and Lions”

15

Урок-закрепление, повторение

4. «Man and the Natural World”

16-20

 

A resource, to test, a ton, ecology, ozone, filter, ultra-violet, radiation, environment, pollute, destruction, nuclear, weapon, survive, shortage, population, dump, poison, cause, waste

Degrees of comparison of adjectives

“if”, “When” clause,

So do I.

Neither do I.

“This Fragile Planet”

TT “Peter Piper picked a peck…”

“Why Don’t We Stop Him”

21

Урок-закрепление, повторение

5. “Ecology”

22-26

 

An accent, cooperation, crisis, picnicker, international, energy, personally, shock, global, term, pile, can, praise, disaster, spoil, clear, mess, society, bit

Be in a mess, to set to work, a little bit

“Clean Up the Countryside” Society”

“Choosy Mr. White”

 

27

Урок-закрепление, повторение

6.”Great Britain

28

 

Повторение

 

“Halloween Party”

 

7. “England

29-34

 

Lowlands, highlands, waterfall, holiday-maker, birthplace, pirate, position, university, ruler, admire, scenery, plain, meadow, valley, hedge, excite, attract, connect, flat, shape

Participle I

Participle II

The rest of

Be famous for

“Discover Britain: England

TT “Three grey geese…”

“Playing with God”

35

 

Урок-закрепление, повторение

8. “England

36-42

 

A ceremony, a residence, an avenue, a procession, character, monarch, throne, to own, a crown, to reign, to defeat, to remind, to touch, touching, reason

To remind, such\so, Exclamatory sentences

“Royal London

TT “My Dame has a lame…”

“Driving to the Royal Hotel”

43-44

 

Урок-закрепление, повторение

9.”Shakespeare’s Land”

45-51

 

A glove maker, a company, a teenager, a criminal, poetry, a twin, a deer, to please, stupid, a thief, to scream, wicked(ly), exact(ly), to earn, a top, to act, a law

Complex Object

To earn one’s living

For a while, at the top of one’s voice

As you please

“The Actors Come to Town”

“How to make everybody Happy”

 

52-53

 

Урок-закрепление, повторение

10. ”Scotland

54-60

 

To concentrate, contrast, military, busy (street, town), trade, grave, rock, devotion, to bury, prosperous, picturesque, modest, smart, strike

Make smb adj.

To be lined with

Let/make smb do smth

How does it strike you

Scotland the Beautiful”

“He Didn’t Like Saying “No”

TT “Round and round the rugged rock…”

61

Урок-закрепление, повторение

11. “Wales

62-67

 

A passport, a visitor, a climber, agriculture, to argue, an argument, to injure, fluent(ly), to rescue, to serve, service, brief, a cathedral, a stream, a path

To look,

Complex Object

Prepositions (on, in) subjects

The Dialogue

“Three Answers”

TT “Yellow butter…”

 

68

 

Урок-закрепление, повторение

12. “The USA

69

 

revision

 

“A Trip to the USA

 

13. “Geographical Outlook”

70-74

 

Farmland, grassland, wildland, a canoe, endless, a waterway, mighty, to rise, to stretch, a shore, a beach, a desert, a chain, an attraction, a skyscraper, a mixture, to melt

Past Perfect

 

“Country and People”

“How Had We All Met?”

TT “ A flea and a fly…”

75

 

Урок-закрепление, повторение

14. “Political Outlook”

76-80

 

A constitution, an election, a senate, the Press, religion, a congress, a helper, a cabinet, to guarantee, slavery, to represent, a trunk, to support, a term, to obey, to declare, a decision, to vote, to judge, a citizen, an amendment

Past Perfect in reported speech

No matter how

All in all

A leap year

“Who Rules the Country?”

“A Very Important Person”

TT “Copper Coffee Pots”

15. “American Presidents”

81-85

 

A gentleman, honesty, educated, a major, faraway, horseback, a chance, private, to shoot, to measure, to trust, to respect, wisdom, an event, shy, to retire, to push, poverty,

Comparison of tenses

To take

enough

“Two American Presidents”

“How He Saved 5 Pounds”

86

 

Урок-закрепление, повторение

16.”Australia: Geographical Look”

87-91

 

Automobile, tropical, territory, leading, citrus, icy, generally, naturally, nearly, wheat, a peach, an apricot, a pear, a swamp, sand, vast, humid, lonely, except, to occupy, to inhabit,

To give

Least of all

Comparison of tenses

“The Unknown Southern Land”

“Worse Than a Small Child”

TT “Betty Botter bought…”

92

 

Урок-закрепление, повторение

17. “Australia: Climate and Wildlife”

93-98

 

Primitive, an emu, a kangaroo, a duckbill, an anteater, a rat, a eucalyptus, extraordinary, extremely, to surf, to lay, to grow up, to resemble, bushy, to escape

To lay…

To make…

Word order in the sentence

“The Most Extraordinary Country to Explore”

“He Never Told a Lie”

99

 

Урок-закрепление, повторение

18. Revision Lessons

100-102

 

Урок-закрепление, повторение